real estatae

املاک

real estatae

املاک

آشنایی با ولنجک

ولنجک تهران کجاست؟ ولنجک یکی از مناطق شمالی تهران و شمیران با موقعیتی جذاب در کوهپایه های قله توچال واقع شده است. ولنجک در منطقه 1 تهران قرار دارد و از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به بزگراه پارک وی، از شرق به زعفرانیه و از غرب به محله درکه محدود می شود.

ولنجک با امکانات ویژه ای که دارد، یکی از مناطق لوکس و دلنشین تهران به شمار می آید. این منطقه دارای مناظر طبیعی خیره کننده است که همراه با آب و هوای ملایم، احساس آرامش و روحیه پویا را به ساکنان ارائه می دهد.

جمعیت ولنجک بر اساس آخرین سر شماری حدود 22.742 نفر است. این منطقه دارای امکانات گردشگری و تفریح متنوعی بوده و با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، جذب مسافران و گردشگران زیادی می شود.

منطقه ولنجک با وجود ارتفاعات توچال، بزرگراه چمران و رودخانه ولنجک، به عنوان یک مقصد مسکونی ایده آل شناخته می شود. امکان یافتن خانه و آپارتمان های با کیفیت در این منطقه، سبب شده تا ولنجک به یک انتخاب محبوب برای زندگی شهروندان تبدیل شود.

در این منطقه مکان های مهمی نیز قرار دارند که به آنها می توان اشاره کرد؛ از جمله سالن اجلاس و دانشگاه شهید بهشتی، از مراکز مهمی می باشد که در این منطقه شکل گرفته اند.

تاریخچه ولنجک

محله ولنجک، یکی از مناطق شمالی تهران می باشد. این نام از دوره ای پیش از اسلام قدمت دارد. در معنی ولنجک گفته شده است که، نام ولنجک از ترکیب واژه های "ولنگ" و "ک" به معنای جایی رها شده تشکیل شده است، دلیل این نامگذاری این می بود که، این محله از جانب شمالی به عنوان بن بست در نظر گرفته میشد و ساکنانی در آن زندگی نمی کرد.

ولنجک در گذشته جزء محله اوین بوده و به عنوان یک ناحیه کشاورزی و روستایی در منطقه اوین شناخته می شود. تاسیس روستای ولنجک حدود پانصد سال پیش با فرمان شاه عباس صفوی و در نزدیکی چشمه ای در این ناحیه انجام شد.

علت توجه شاه عباس به ولنجک ارتباط آن با مسیر مازندران بود که مسافران از غرب تهران و شهر قزوین برای سفر به مازندران از این مسیر عبور می کردند. از این رو جایگاه ولنجک در نزدیک مسجد جامع ولنجک در شمالی ترین نقطه خیابان اعجازی یا آصف قرار داشت.

مناظر زیبا در ولنجک تهران

این محله یکی از محله های جذاب در منطقه 1 تهران می باشد که پر از مکان های دیدنی و جذاب می باشد در زیر به برخی از آنان خواهیم پرداخت:

درکه

تفرجگاه درکه یکی از مقاصد دیدنی و تفریحی منطقه ولنجک است. این منطفه از محله ولنجک با خودرو شخصی به راحتی در دسترس است علاوه بر آن می توانید از ماشین های گذری در خیابان نیز استفاده کنید. این منطقه مکانی مناسب برای پیاده روی و همچنین کوهنوردی می باشد. تعداد بسیار زیادی رستوران در این مکان شکل گرفته است که باعث می شود روزانه تعداد زیادی از افراد برای گردش به این مکان مراجعه کنند.

بام تهران ولنجک

در ولنجک بام بسیار زیبا به همراه چشم انداز بی نظیری واقع شده است پاتوق بسیاری از جوون ها میباشد. این مکان در ولنجک، نزدیک به خیابان اصلی ولنجک می‌باشد و دارای نمای بسیار دیدنی از تهران است. از آن جا شما می توانید به راحتی کل منظره تهران را مشاهده کنید. شبهای دیدنی بام تهران زبان زد عام خاص افراد است.

تله کابین توچال

این تله کابین از منطقه ولنجک به بام تهران می رسد و می تواند تجربه ای خاص از تهران و همچنین محله ولنجک را برای بازدیدکنندگان ارائه دهد؛ علاوه‌بر آن میتوانید نمایی از ونجک تهران را در این مکان جذاب مشاهده کنید. علاوه بر این در نزدیکی تله کابین توچال مسیرهای کوهنوردی جذابی برای کوهنوردی وجود دارد.

خیابان های مهم ولنجک

در این بخش به معرفی برخی از خیابان های مهم ولنجک پرداخته ایم که با شناسایی این خیابان ها میتوان بهترین منطقه ولنجک را نیز مشخص نمود. ولنجک در نزدیکی محله های محمودیه، اوین و زعفرانیه واقع شده است که از معروف ترین محله های منطقه 1 می باشند علاوه بر آن این محله نزدیک به خیابان های یمن، خیابان عدالت، خیابان ساسان، خیابان امیر آبادی، بلوار دانشجو، خیابان سیزدهم قرار گرفته است.

خیابان شاملو یکی از خیابان های مهم ولنجک تهران است که با نام خیابان 15 نیز شناخته میشود؛ خیابان شاملو در تقاطع خیابان ساسان واقع شده که در این لوکیشن میتوانید شاهد معماری مدرن و لوکس در برج آوانگارد باشید. علاوه بر آن، خیابان ساسان را میتوان بهترین خیابان ولنجک معرفی کرد که بسیاری از برج های معروف ولنجک نیز در این خیابان واقع شده‌اند.

دسترسی به محله ولنجک

مسیر دسترسی به ولنجک از بزرگراه چمران بهترین مسیر ممکن می باشد. از بزرگراه چمران خارج شده و به میدان شهریاری، خیابان فضل الله، ولنجک بلوار دانشجو می رسید و وارد ولنجک می شوید. همچین رفت و آمد به ولنجک با مترو نیز امکان پذیر میباشد.

این محله در نزدیکی ایستگاه مترو تجریش می باشد و همچنین اتوبوس ها و تاکسی ها برای رفتن به مقاصد مختلف در دسترس می باشد. ولنجک از سمت شرق به محله زعفرانیه و رودخانه ولنجک متصل می شود و فاصله تجریش تا ولنجک به اندازه گذر کردن از محله زعفرانیه میباشد. از سمت غرب می توانید درکه را مشاهده کنید و از سمت شمال دسترسی به ارتفاعات توچال را دارید.

آشنایی با نیاوران تهران

نیاوران تهران
نیاوران، یکی از مناطق ممتاز و جذاب شمال تهران است که به عنوان یکی از بهترین محله های تاریخی و خوش آب و هوا تهران شناخته شده است. این محله واقع در شمالی ترین قسمت شهر تهران بوده و دسترسی مناسبی به دیگر نقاط تهران نیز دارد.
تاریخچه نیاوران
در زمان حکومت ناصرالدین شاه، با ساخت کاخ ها و بناهای تاریخی در این ناحیه، نیاوران به عنوان یکی از مناطق گران قیمت تهران شناخته شد، چرا که بعد از ساخت کاخ توسط ناصرالدین شاه، امیران او نیز شروع به ساخت و ساز عمارات در این منطقه کردند. این روزها نیز کاخ های این شاه به عنوان ‌‌آثار تاریخی در این منطقه خود نمایی می‌کنند و بخشی از مکان‌های تاریخی نیاوران را تشکیل می‌دهند.
در قدیم نیاوران تهران مکانی برای خوش گذرانی پادشاهان و امیران بود که سبب شد تا باغ ها عمارت های زیادی در این منطقه ساخته شود و تا به امروز که بسیاری از این آثار همچنان در دل این محله زیبا جا مانده است.
یکی دیگر از دلایل اهمیت و اعتبار نیاوران را میتوان قرار گیری در محله شمیرانات تهران دانست که این امر اعتبار نیاوران را چندین برابر کرده است.
علت نام گذاری نیاوران
ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که علت نام گذاری نیاوران چیست؟ و به چه علت به این نام، نام گذاری شده است؟ باید گفت در دوران‌های گذشته، این ناحیه دارای "نی زارهای" متعددی بوده و به نام "نی آوران" شناخته می‌شد، اما با گذر زمان، نام این محله به "نیاوران" تغییر یافته و این نام گذاری نیز توسط ناصر الدین شاه انجام گرفته است. محله نیاوران دارای یک بنیان روستایی با بافتی تاریخی است و هنوز هم در بسیاری از بخش‌های نیاوران میتوانید شاهد بافت قدیمی آن باشید.
بافت نیاوران
از جذابیت های اصلی نیاوران میتوان به وجود کاخ های تاریخی و بناهای تاریخی نیاوران اشاره کرد؛ بناهای تاریخی که نماد ثبات و زیبایی گذشته این محله میباشند. این روزها در این منطقه شاهد ساختمان‌های سر به فلک کشیده و برج های مدرن و ویلایی با طراحی‌های خیره کننده هستیم. اگر به نیاوران مراجعه کرده باشید، شاهد بافت تلفیقی نیاوران خواهید بود که تلفیقی از بافت قدیمی و مدرن میباشد.
خیابان های مهم نیاواران
خیابان های نیاوران از تنوع و زیبایی خاصی برخوردارند، و از میان آن ها، خیابان مژده به عنوان یکی از بهترین خیابان نیاوران تهران شناخته میشود. در ادامه با برخی دیگر از خیابان های مهم این محله آشنا خواهیم شد:
  • خیابان مژده
  • سه راه یاسر
  • خیابان بوکان
  • خیابان گرجی
  • خیابان شفیعی
  • خیابان نورافشان
  • خیابان جهان شاهی
  • خیابان نیاوران (شهید با هنر)
با قدم در این خیابان ها شما شاهد تلفیق تاریخچه عصر معاصر و دوره شاهنشاهی ایران خواهید بود. جهت کسب اطلاعات کافی درمورد قیمت سازه در نیاوران به مشاورین معتبر نوبل مراجعه کنید.

آشنایی با الهیه

تاریخچه الهیه تهران
الهیه را در گذشته به نام خورآذین می‌شناختند که از دیر باز تاریخ واحدی از شهر تهران بوده است که به مالکیت محترم الدوله، همسر امین الدوله تعلق داشت، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا الهیه را به این نام خوانده‌اند؛ باید گفت، در سال 1286 قمری، میرزا جعفر حکیم الهی سه بار از میرزا حسین تجریش و ملامحمد علی تجریش قطعاتی از زمین‌های خوراذین را خریداری کرد و در نهایت، این خریدها باعث تغییر نام منطقه به الهیه شد.
محله الهیه در گذشته یکی از مناطق خوش آب و هوا و دارای باغات سرسبز بود، البته که هنوز برخی از این سرسبزی‌ها به‌جا مانده است. در زمان ناصرالدین شاه، یک کارخانه کبریت سازی در این منطقه وجود داشت که با تلاش‌های میرزا علی خان امین الدوله، صدراعظم آن زمان، ایجاد شده بود.
موقعیت مکانی الهیه
الهیه تهران کجاست؟ منطقه الهیه تهران در ناحیه یک و قسمت جنوبی میدان تجریش واقع شده است. محله الهیه با محله‌های تجریش، پل رومی، قیطریه، زرگنده، حکمت، باغ فردوس، آرارات و کاووسیه هم مرز است. به علت وسعت منطقه الهیه و ویژگی‌های منحصر بفرد آن، این منطقه به عنوان "نگین تهران" نیز شناخته می‌شود.
یکی از دلایل اصلی این نام گذاری می‌توان موقعیت مکانی و دسترسی‌های الهیه به دیگر نقاط کلانشهر تهران دانست؛ ازجمله دسترسی‌های الهیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • از ناحیه شمال غرب با مناطق باغ فردوس و تجریش هم مرز است.
  • از غرب با منطقه امانیه هم مرز است.
  • از جنوب با منطقه زرگنده محدودیت دارد.
  • در نهایت از شرق به مناطق قیطریه و حکمت متصل می‌شود.
منطقه الهیه تهران به عنوان یکی از مناطق جنوبی درر منطقه یک شهرداری تهران شناخته می‌شود. این منطقه به خاطر ویژگی‌های لوکس و لاکچری خود، معمولا به عنوان نماد توانمندی و ثروت شناخته می‌شود.
خیابان‌های مهم الهیه تهران
خیابان الهیه در شمال شهر تهران به عنوان یکی از مناطق معتبر و زیبا شناخته می‌شود و با شکوهی خاص به چشم می‌آید. این منطقه با داشتن خیابان‌هایی ارزشمند و تاریخی، میزبان به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌ها و خاطرات می‌شود با توجه به اعتباری که الهیه تهران دارد، توانسته این اعتبار را به خیابان‌های همجوار خود نیز بدهد، در ادامه به معرفی برخی از خیابان‌های مهم الهیه می‌پردازیم:
  • خیابان فرشته
  • خبابان شریفی منش
  • خیابان بوسنی و هرزگوین
  • خیابان آقابزرگری
  • خیابان پارسا
  • الهیه خیابان فیاضی
  • خیابان تختی الهیه
  • خیابان مریم
  • خیبان واثق نروی
  • خیابان چناران
  • خیابان سروستان
  • خیابان کامران
  • خیابان احمد لطیفی
این خیابان‌ها در محله الهیه تنها بخشی از شکوه و زیبایی منطقه الهیه هستند و البته هر یک از آن‌ها دارای تاریخ و محبوبیت خاصی نیز هستند. زمانیکه به الهیه مراجعه می‌کنید از معماری زیبا و فضاهای سبز این خیابان‌ها لذت خواهید برد و تجربه‌ی یک روز به یادماندنی را خواهید داشت.

آشنایی با زعفرانیه

زعفرانیه کجاست؟
محدوده جفرافیای زعفرانیه از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر و محله باغ فردوس، از شرق به تجریش و از غرب به ولنجک محدود می‌شود. در زمینه کیفیت زندگی و قیمت ملک در زعفرانیه با منطقه‌ای مانند فرمانیه، الهیه و پاسداران به رقابت می‌پردازد اما همچنان یکی از محلات جذاب و پرطرفدار در تهران به شمار می‌رود.
تاریخچه زعفرانیه تهران
منطقه زعفرانیه در تهران یکی از نواحی با سابقه و شناخته شده شهر محسوب می‌شود. در گذشته، زعفرانیه روستایی کوچک در شمال غربی تجریش بود و در میان دو منطقه سعد آباد و ولنجک واقع شده بود.
مرزهای زعفرانیه در گذشته از شمال به ابریزکوه، از جنوب به محمودیه، از غرب به ولنجک و از شرق به تجریش می‌رسید. در آن دروان، زمین‌های اصلی زعفرانیه به مالکیت حسین علی خان موید الممالک تعلق داشت و بیشتر این زمین‌ها به صورت زراعی به کار می‌رفتند.
زعفرانیه در سال 1340 تبدیل به یک منطقه مسکونی تبدیل شد؛ با ساخت خیابان پهلوی (واحدی از ولیعصر امروزی) برای دسترسی به منطقه اسدآباد، یک جاده جدید ایجادشد که از باغ فردوس آغاز شده و به سمت شمال سعد اباد ادامه می‌یافت. این جاده جدید تبدیل به محور اصلی زعفرانیه شد و امروزه همچنان از خیابان اصلی این منطقه به شمار می‌آید.
دسترسی به زعفرانیه
زعفرانیه، منطقه‌ای آرام و محبوب در شمال تهران است، که دسترسی به حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی دارد. در ادامه به دسترسی مترو به زعفرانیه و بطور کلی دسترسی با وسیله نقلیه عمومی پرداخته‌ایم.
دسترسی به زعفرانیه با مترو
خوشبختانه محله زعفرانیه دسترسی مناسبی به مترو داشته، که رفت و آمد به این محله خوش آب و هوا را تسهیل بخشیده است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به زعفرانیه تهران، خط 1 مترو میباشد، که با پیاده شدن در ایستگاه مترو تجریش در انتهای خط 1 مترو، میتوانید پس از کمی پیاده‌روی یا استفاده از تاکسی به زعفرانیه دسترسی داشته باشید.

موزه زمان زعفرانیه

موزه زمان یا خانه حسین خدادی به یکی از جاذبه های فرهنگی فوق العاده تهران تبدیل شده است این موزه مربوط به دوره قاجار می باشد. در این موزه زیبا، زمان نه فقط می گذرد، بلکه با خودش داستان هایی از عمق تاریخ و هنر را به ما می آموزد. این موزه نه تتها به عنوان نخستین موزه ساعت در کشور، بلکه به عنوان یک شاهکار معماری و تزیینات منحصر به فرد نیز شناخته می شود.

وقتی وارد این فضای زیبا این موزه تاریخی می شوید، احساسی ناب را تجربه خواهید کرد. اینجا جایی است که می توانید در دل تاریخ و زمان سفری شگفت انگیز داشته باشید. وجود یک کافه رستوران معروف در موزه، امکان دل به دل شدن با لذت های تنقلاتی فراهم می کند و شمار را به لحظاتی شیرین و زیبایی این محیط دعوات می کند.

آیا به تاریخ و معماری علاقه مند هستید؟

اینجا جایی است که باید حتما بازدید کنید. این مقام فرهنگی ماندگاری است که با مطالعه این مقاله، شما می توانید عمق و اهمیت آن را بهتر بفهمید و تجربه ی دیدار آثار جذاب و متفاوتی از گذشته را تجربه کنید.

سفری در دنیای زمان با موزه تماشاگه زمان تهران

موزه تماشاگه زمان یا به اختصار موزه زمان، یک جواهر زمانی در دل تهران که در سال 1378 هجری شمسی به عنوان نخستین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران گشایش یافت و همچنین این آثار تاریخی در بهمن ماه 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گشت. این مکان مملو از سرزندگی هایی از تاریخ و هنر زمان با انواع و اقسام ساعت های قدیمی ایرانی و جهانی از نقاط مختلف جهان تشکیل شده است.

در داخل موزه، که از دو طبقه تشکیل شده است مجموعه ای بی پایان از ساعت های اهدایی، ساعت های رجل سیاسی، ساعت های لوکس و دکوری قدیم، ساعت های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی و غیره شما را با تنوع بی پایان دنیای زمان آشنا می سازند. این مجموعه از دو طبقه تشکیل شده است انواع ساعت های این مجموعه از سده های هفتدهم تا 20 م میلادی می باشد.

در این موزه شاهکارهایی چون ساعت "پروفسور محمود حسابی" و ساعت آفتابی "ناصرالدین شاه" نیز به نمایش گذاشته شده اند. همچنین، ابزارهای تعمیر ساعت، ابزار و اسناد گاه شماری و تقویم های ایران نیز از زیبایی های این موزه به شما می آیند.

دسترسی به موزه زمان

موزه زمان در دل خیابان زعفرانیه تهران خود را به یک مقصد بی نظیر تبدیل کرده است. برای دسترسی به این موزه، می توانید از طریق ایستگاه مترو تجریش با کمی پیاده روی و یا استفاده از تاکسی ها و یا بی آرتی های تجریش خود را به این موزه برسانید.

اگر نه می توانید از طریق بی ارتی های راه آهن و تجریش به میدان تجریش سفر کنید. به این منظور، ابتدا در ایستگاه زعفرانیه پیاده شده و با پیاده روی پنج دقیقه ای در خیابان زعفرانیه به سمت چهار راه پرزین بغدادی حرکت کنید، به راحتی به موزه زمان خواهید رسید.

برا کسب اطلاعات بیشتر و رزرو، می توانید با شماره تماس زیر تماس بگیرید:

شماره تماس: 02122417336

آدرس دقیق: تهران، خیبان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، نبش چها راه پرزین بغدادی واقع شده است.

ساعت کاری این مجموعه

ساعت کاری موزه زمان از ساعت 9 صبح تا ساعت 18 عصر ادامه دارد. آماده ایم تا در این بازه زمانی شما را از دنیای جذاب زمان به خود جلب کنیم و تجربه ای منحصر به فرد از هنر و تاریخ را برای شما ایجاد کنیم. البته که ممکن است زمان بازدید در روزهای خاصی از هفته تغییر کند به همین جهت قبل از حضور در این مکان حتما تماس بگیرید.