real estatae

املاک

real estatae

املاک

آشنایی با ولنجک

ولنجک با امکانات ویژه ای که دارد، یکی از مناطق لوکس و دلنشین تهران به شمار می آید. این منطقه دارای مناظر طبیعی خیره کننده است که همراه با آب و هوای ملایم، احساس آرامش و روحیه پویا را به ساکنان ارائه می دهد.

جمعیت ولنجک بر اساس آخرین سر شماری حدود 22.742 نفر است. این منطقه دارای امکانات گردشگری و تفریح متنوعی بوده و با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، جذب مسافران و گردشگران زیادی می شود.

منطقه ولنجک با وجود ارتفاعات توچال، بزرگراه چمران و رودخانه ولنجک، به عنوان یک مقصد مسکونی ایده آل شناخته می شود. امکان یافتن خانه و آپارتمان های با کیفیت در این منطقه، سبب شده تا ولنجک به یک انتخاب محبوب برای زندگی شهروندان تبدیل شود.

تاریخچه ولنجک

محله ولنجک، یکی از مناطق شمالی تهران می باشد. این نام از دوره ای پیش از اسلام قدمت دارد. در معنی ولنجک گفته شده است که، نام ولنجک از ترکیب واژه های "ولنگ" و "ک" به معنای جایی رها شده تشکیل شده است، دلیل این نامگذاری این می بود که، این محله از جانب شمالی به عنوان بن بست در نظر گرفته میشد و ساکنانی در آن زندگی نمی کرد.

ولنجک در گذشته جزء محله اوین بوده و به عنوان یک ناحیه کشاورزی و روستایی در منطقه اوین شناخته می شود. تاسیس روستای ولنجک حدود پانصد سال پیش با فرمان شاه عباس صفوی و در نزدیکی چشمه ای در این ناحیه انجام شد.

علت توجه شاه عباس به ولنجک ارتباط آن با مسیر مازندران بود که مسافران از غرب تهران و شهر قزوین برای سفر به مازندران از این مسیر عبور می کردند. از این رو جایگاه ولنجک در نزدیک مسجد جامع ولنجک در شمالی ترین نقطه خیابان اعجازی یا آصف قرار داشت.

دسترسی به محله ولنجک

مسیر دسترسی به ولنجک از بزرگراه چمران بهترین مسیر ممکن می باشد. از بزرگراه چمران خارج شده و به میدان شهریاری، خیابان فضل الله، ولنجک بلوار دانشجو می رسید و وارد ولنجک می شوید. همچین رفت و آمد به ولنجک با مترو نیز امکان پذیر میباشد.

این محله در نزدیکی ایستگاه مترو تجریش می باشد و همچنین اتوبوس ها و تاکسی ها برای رفتن به مقاصد مختلف در دسترس می باشد. ولنجک از سمت شرق به محله زعفرانیه و رودخانه ولنجک متصل می شود و فاصله تجریش تا ولنجک به اندازه گذر کردن از محله زعفرانیه میباشد. از سمت غرب می توانید درکه را مشاهده کنید و از سمت شمال دسترسی به ارتفاعات توچال را دارید.

سکونت در ولنجک تهران

شرایط زندگی در ولنجک بسیار مناسب است. این منطقه در خوش آب و هواترین منطقه تهران قرار دارد و دسترسی بسیار خوبی به قسمت های مختلف تهران نیز دارد. با امکانات عالی برای زندگی مختلف افراد خدمت می کند.

واحدهای مسکونی ولنجک دارای تراکم مناسبی برای زندگی هستند با وجود فضاهای سبز و مراکز غیر مسکونی، زندگی در این منطقه بسیار دلپذیر است. ولنجک دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی است. بام تهران و تله کابین توچال و جاذبه های دیدنی این منطقه می باشند. از طرفی دیگر،ولنجک فاصله کوتاهی تا منطقه تجریش دارد که دارای بازارها و مکان های تفریحی دیگری می باشد.

با این وجود معضلاتی نیز به همراه دارد. ترافیک شدید در برخی از محورهای مهم ترافیکی مثل چمران و خیابان ولیعصر مشکلی است که باید به آن توجه داشت. همچنین، مشکلات مرتبط با پارکینگ و حمل و نقل عمومی بهبود بیشتری نیاز دارد. به طور کلی، ولنجک یک محله با امکانات و جاذبه های زیادی برای زندگی و تفریح است که برخی مشکلات نیز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد